GOTOWANIE

Jaglanka z musem gruszkowym i figami

31 października 2014

Dzisiaj przepis na zdrowe śniadanko. A ponieważ jesień to okres częstych chorób, jaglanka  wspomoże nasz system immunologiczny i sprawi, że rzadziej będziemy chorować. Niewiele osób wie, że kasza jaglana jest wręcz idealnym pokarmem dla osób o obniżonej odporności. Dzięki antywirusowym i wysuszającym właściwościom powinna być spożywana zarówno przez dorosłych, jak i dzieci. Poza tym jest bardzo lekkostrawna, bezglutenowa, a dzięki zawartości krzemionki działa leczniczo na stawy, poprawia pamięć i koncentrację.

DSC_5655

Jak gotować kaszę jaglaną:

Kasza jaglana posiada specyficzną goryczkę. Jeżeli chcemy się jej  pozbyć powinniśmy umieścić ją na sicie i przelać parę razy gorącą wodą. Niektórzy preferują prażenie kaszy na suchej patelni, do momentu aż poczujemy charakterystyczny zapach. Wymaga to jednak pewnej wprawy, łatwo ją bowiem przypalić. Co ważne kaszę wrzucamy do zimnej wody, zawsze w proporcji 1:2. (na szklankę kaszy 2 szklanki wody). Tylko tak kasza będzie sypka, a nie bryjowata;) Kaszę jaglaną można podawać w różny sposób, oto jeden z nich.

Składniki:

słoiczek musu gruszkowego KLIK

szklanka kaszy jaglanej

2 szklanki wody

3 figi lub inne owoce

garść uprażonych płatków migdałowych lub innych orzechów

Przepis:

Jaglankę gotujemy według w/w przepisu. Gdy kasza jest gotowa, do garnka dodajemy mus gruszkowy i podgrzewamy całość. Zajmie to dosłownie parę sekund. Gruszkową kaszę przekładamy do miseczek, dodajemy pokrojone figi i posypujemy płatkami migdałów. Jeżeli wasze dzieci nie lubią fig, można użyć jagód, malin, truskawek…. Smacznego:)

You Might Also Like

2 komentarze

  • Reply Martyna i Paulina Kwiatkowskie 2 listopada 2014 at 4:01 pm

    Bardzo smakowicie wygląda, z chęcią bym zjadła 😉
    P.

    • BOBOBEBE
      Reply BOBOBEBE 4 listopada 2014 at 6:29 pm

      zapraszam do Wrocławia, mogę też przywieźć w lutym do was:)

    Leave a Reply