GOTOWANIE

Zimowa owsianka ze świeżą żurawiną

14 grudnia 2015

Niestety,pora na świeżą żurawinę już się skończyła. Dlatego warto zamrozić spory zapas jesienią, wtedy kiedy można ją kupić praktycznie w każdym warzywniaku. Plotki głoszą, że jest także dostępna w makro w bardzo przyzwoitej cenie. Z żurawiną zaprzyjaźniam się będąc w drugiej ciąży ze względu na obecne w organizmie bakterie. Warto pamiętać, że ta cudowna roślina nie tylko chroni przed infekcjami układu moczowego, ale także zmniejsza  ryzyko chorób serca, działa przeciwbakteryjnie, przeciwgrzybiczo, osłania nasz żołądek przed wrzodami. Medycyna ludowa zaleca stosowanie żurawiny w przeziębieniach, anginie, przy schorzeniach reumatycznych, awitaminozie i przemęczeniu. Żurawina cudownie komponuje się z delikatnym smakiem owsianki, stanowiąc jej idealne dopełnienie.

Składniki:

szklanka płatków owsianych

2 szklanki mleka ryżowego lub innego roślinnego

2 łyżki syropu klonowego

garść  mrożonej żurawiny

3 łyżki płatków kokosowych

 łyżeczka oleju kokosowego

szczypta cynamonu

Przepis: Do rondelka wsypujemy płatki, dodajemy mleko, olej kokosowy, żurawinę i szczyptę cynamonu. Całość gotujemy na średnim ogniu około 8 minut. Owsiankę przed podaniem posypujemy płatkami kokosowymi i polewamy syropem klonowym. Wcinamy pod kocykiem:)

DSC_2952_Fotor

You Might Also Like

5 komentarzy

  • Reply Martyna i Paulina Kwiatkowskie 15 grudnia 2015 at 9:25 pm

    Nigdy chyba nie jadłyśmy owsianki, jakoś nas odrzuca, aczkolwiek z dodatkiem żurawiny – kto wie, czy byśmy się do niej nie przekonały.

    • BOBOBEBE
      Reply BOBOBEBE 16 grudnia 2015 at 5:54 pm

      jak was może owsianka odrzucać?;)

  • Reply greeneyekitty22 16 grudnia 2015 at 11:38 am

    pyszności 🙂

    • BOBOBEBE
      Reply BOBOBEBE 16 grudnia 2015 at 5:54 pm

      to prawda:)

  • Reply greeneyekitty22 17 grudnia 2015 at 10:46 am

    Nominowałam cię:)

  • Leave a Reply